Firma zgłosiła się do mnie w związku ze słabymi efektami prac i raportami, których w ogóle nie rozumieli. Szybko okazało się, że działania są rozmyte na frazy ogólne, jak pojemnik na lody, czy termoformowanie. Tego typu frazy w mojej ocenie nie były najwyższym priorytetem, były nimi frazy z dopiskiem “producent”. To właśnie na nich należało skupić się w pierwszej kolejności.

Działanie: Na samym starcie współpracy doprecyzowaliśmy najważniejsze frazy kluczowe i ich rozmieszczenie na stronie (struktura serwisu). Słowa te miały być później wykorzystane przy redakcji treści, co nastąpiło dopiero po ponad półroku współpracy przy okazji wdrażania nowej wersji strony. Bazowaliśmy zatem na podstawach SEO + indywidualnej strategii linkowania, która opierała się na wzmocnieniu pozycji fraz związanych ze słowem “producent”.

Problemy: Redakcja treści, która nastąpiła dopiero po dłuższym czasie, problemy z wdrożeniami po stronie agencji wykonującej stronę.

Zakładane działania przełożyły się na następujące efekty (część podstron, jak “opakowania ekologiczne” pojawiły się na krótko przed podsumowaniem wyników). Poniższe dane dotyczą pierwszego półrocza współpracy:

Pomimo skupieniu się tylko na frazach związanych z producentem udało się osiągnąć znaczące poprawy pozycji dla pozostałych fraz ogólnych: